Lazada Indonesia

Wednesday, March 5, 2014

My Skin Care Regimen (Natasha and Erha Clinic Skin Care Products)

My Skin Care Regimen


As requested by some girls in Indonesian Beauty Blogger community, I will share my beauty regimen to you as i think that skin care routine is important for keeping my skin beautiful and healthy. Unfortunately, many people do not start this habit in early age. They think it is complicated, wasting money, wasting times, why i have to do this i am still young, i do not have wrinkle yet, i am too lazy to remove my make up or bla bla bla... The funny part, when i am handling some of my clients, they demand me to make them look gorgeous like celebrities on the red carpet whereas they do not take care of their skin properly. Things to be noted, healthy skin is the canvas for achieving the best make up results. And how good the make up applied, you will remove it at the end of the day. 

Taking care of skin will contribute to younger looking skin later on. It is one of the basic things we can do to fight the signs of aging. Our skin changes over time, as we start to age, it tends to become drier, to appear sallow and dull. When it becomes dehydrated or damaged, we can end up looking older than we actually are. Besides, face is the first part people will look at us. Clean and healthy skin may help develop confidence and positive self-esteem. 

A few years ago i used to try some of different skin care products but unfortunately some of them did not meet my expectations so that time i kept changing from one to another product till one day, Natasha Clinic opened in my home town - i decided to try their skin care and now i am stick with it hahhahhaa...

My skin care routine starts with cleansing the epidermis with Natasha Facial Wash and Toner. The cleansing process is supposed begin with Milk Cleanser (1) followed by Facial Wash (2) then Toner (3) but i skip the Milk Cleanser in the morning because the first thing i do after I wake up is going to the bathroom. Anyway, after cleansing is done, i continue with moisturizing process began in the eyes area with Erha21 Active Eye Firmer. After it dries, i apply Natasha Daily Moisturizer on my entire face and Sunblock on a top of it. 

At night before sleeping, i re-do the cleansing process 1 + make up remover (when I wore make up), 2, 3. Eye cream for night I use Erha21 Under Eye Suppressor with CC5. The last thing i put on my complexion to end my day is Natasha Night Cream.

Below is my review of each product 

Natasha Milk Cleanser (1)
It is a white lotion, a bit watery but not too wet like Erhalogy Moisturizing Cleanser Gel (if you ever tried). It has a mild chemical scent. It feels gentle and removes dirt on skin. It can be used to remove make up but if you expect something more like cleansing waterproof make-ups, you will be disappointed. It is not a make up remover, it is a milk cleanser!!! 

Natasha Refreshing Facial Wash (2) 
This facial wash is formulated for oily skin. It is transparent blue gel, fragrance free, and quite foamy when you rub it to your skin. 

Natasha Balancing Skin Toner (3) 
A transparent liquid which removes residual dirt, excess oils, facial wash residues, and chemicals from tap water. It does not make skin dry but feels tight. I did not have problem with this toner before, that is why I have been using it for quite long time. I do not know what is going on – dr. Fredi probably improved or added the ingredients of it because since they replaced the packaging with a new bottle, I feel there is something different with its contents. My skin is sore everytime I wipe with it. I am thinking to try different product after it is finished. Do you have any suggestions what product (for oily and sensitive skin) I should try??? 

Natasha Daily Moisturizer 
This moisturizer is creamy in consistency and smells perfumy. It keeps skin hydrated and prevents skin from blackheads and pimples. Over time, the appearance of my skin is significantly smoother and clearer. 

Natasha Daily Protector Gel or Tirai 
This daily protector gel functions as a sunblock which shields skin from sun damage. The formula is creamy and has no smell. 

Natasha Night Cream 
Perfumy yellow cream which supports nighttime renewal makes my skin look more radiant and moisturized. 

Erha21 Active Eye Firmer 
This fragrance free white cream is super gentle. It does not make skin in my eyes area raw or sore. I really like the packaging – hygienic and transfers right amount of product but unfortunately, I have problem with its texture as it does not blend with make up. Ooops! Big disappointing! 

Erha21 Under Eye Suppressor 
Unscented gel with ingredients that can help to diminish eyes bag. It absorbs into the skin pretty long. It takes about 2-3 minutes to get dry. I like its lightweight formula, it is not sticky and does not irritate my skin or eyes. 

Erha21 CC5 Cream 
This yellowish white cream contains ingredient which helps to brighten the look of black shadow under my eyes. 

Beauty does not come by itself. You could be born beautiful but to maintain it, need an effort and commitment. It is not necessary to use million rupiah products to take care of your skin. You can start with cleans and moisturizes it regularly, find the affordable and perfect products for your skin type and see the improvement. 

How important is the role of skin care products for you? Have you ever tried one of the products that i reviewed above?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Read This Article In Bahasa 

Sesuai dengan permintaan cewek-cewek di komunitas Indonesian Beauty Blogger, saya akan berbagi rejimen kecantikan saya pada kalian semua karena saya pikir perawatan kulit rutin itu penting untuk menjaga kulit senantiasa cantik dan sehat. Sayangnya, banyak orang tidak memulai kebiasaan ini di usia dini. Mereka pikir itu rumit, membuang-buang uang, buang-buang waktu, mengapa saya harus melakukan ini saya masih muda, saya belum memiliki keriput, saya terlalu malas untuk menghapus make up dan sebagainya... Lucunya, ketika saya menangani beberapa klien, mereka menuntut saya untuk membuat mereka terlihat cantik seperti selebriti di red carpet sedangkan mereka tidak merawat kulit dengan baik. Hal yang harus dicatat, kulit yang sehat adalah kanvas untuk mencapai hasil make up yang bagus. Dan seberapa bagus make up yang diaplikasikan, pada akhirnya akan dibersihkan juga.

Merawat kulit akan memberikan kontribusi untuk kulit yang tampak lebih muda di kemudian hari. Ini adalah salah satu hal dasar yang dapat kita lakukan untuk melawan tanda-tanda penuaan. Kulit kita berubah dari waktu ke waktu dan karena kita bertambah tua, kulit cenderung menjadi kering, tampak pucat dan kusam. Ketika kulit menjadi kering atau rusak, kita akan tampak lebih tua dari umur kita yang sebenarnya. Selain itu, wajah adalah bagian pertama di mana orang memperhatikan kita. Kulit yang bersih dan sehat dapat membantu meningkatkan kepercayaan diri dan self-esteem yang positif.

Beberapa tahun silam saya sering mencoba beberapa produk perawatan kulit yang berbeda tetapi sayangnya beberapa dari produk tersebut tidak memenuhi harapan saya jadi pada saat itu saya terus berganti-ganti dari satu produk ke produk yang lain sampai satu hari, Klinik Natasha buka di kampung halaman saya - saya memutuskan untuk mencoba perawatan kulit mereka dan sampai sekarang saya masih menggunakannya.

Rutinitas perawatan kulit saya dimulai dengan membersihkan lapisan kulit luar dengan Natasha Facial Wash dan Toner. Proses pembersihan seharusnya diawali dengan Milk Cleanser (1) diikuti oleh Facial Wajah (2) dan Toner (3) tetapi saya melewatkan Milk Cleanser di pagi hari karena hal pertama yang saya lakukan setelah bangun adalah ke kamar mandi. Pokoknya, setelah pembersihan dilakukan, saya melanjutkan dengan proses pelembaban yang di awali pada daerah mata dengan Erha21 Active Eye Firmer. Setelah Erha21 Active Eye Firmer kering, saya mengaplikasikan Natasha Daily Moisturizer pada seluruh wajah dan Sunblock di atasnya Daily Moisturizer. 

Pada malam hari sebelum tidur, saya kembali melakukan proses pembersihan 1 + make up remover (kalau saya memakai make up), 2, 3 . Eye cream untuk malam saya menggunakan Erha21 Under Eye Suppressor dengan CC5. Hal terakhir yang saya gunakan pada kulit wajah saya untuk menutup hari adalah Natasha Night Cream.

Di bawah ini adalah ulasan saya mengenai masing-masing produk

Natasha Milk Cleanser (1)
Ini adalah lotion berwarna putih, agak berair tapi tidak terlalu basah seperti Erhalogy Moisturizing Cleanser Gel (kalau kamu pernah coba). Lotion ini memiliki aroma kimia yang ringan. Lembut dan mengangkat kotoran pada kulit. Dapat digunakan untuk menghapus make up tetapi kalau kamu mengharapkan sesuatu yang lebih seperti membersihkan make-up waterproof, kamu bakal kecewa. Ini bukan make up remover tetapi susu pembersih!

Natasha Refreshing Facial Wash (2)
Sabun cuci muka ini diformulasikan untuk kulit berminyak. Berupa gel transparan berwarna biru, tidak beraroma, dan lumayan berbusa ketika kamu menggosokannya ke kulit. 

Natasha Balancing Skin Toner (3)
Cairan transparan yang menghilangkan sisa kotoran, kelebihan minyak, sisa sabun cuci muka, dan bahan kimia dari air keran. Tidak membuat kulit kering namun terasa kencang. Saya tidak punya masalah dengan toner ini sebelumnya, itulah mengapa saya telah memakainya untuk waktu yang cukup lama. Saya tidak tahu apa yang sedang terjadi - mungkin dr. Fredi memperbarui atau menambahkan bahan-bahan lain karena sejak mereka mengganti kemasan dengan botol baru, saya merasa ada sesuatu yang berbeda dengan isinya. Kulit saya terasa perih setiap kali dibersihkan dengan toner ini. Saya berpikir untuk mencoba produk lain setelah toner ini habis. Apakah kalian punya saran produk (untuk kulit berminyak dan sensitif) apa yang harus saya coba???

Natasha Daily Moisturizer
Pelembab ini isinya krimi dan beraroma seperti parfum. Membuat kulit lembab dan mencegah komedo serta jerawat. Seiring waktu, penampilan kulit saya secara signifikan lebih halus dan bersih. 

Natasha Daily Protector Gel atau Tirai
Daily Protector Gel ini berfungsi sebagai sunblock yang melindungi kulit dari kerusakan akibat paparan sinar matahari. Formulanya krimi dan tidak berbau.

Natasha Night Cream 
Krim kuning yang wanginya seperti parfum ini membantu proses pembaharuan pada malam hari membuat kulit saya terlihat lebih bersinar dan lembab. 

Erha21 Active Eye Firmer
Krim berwarna putih yang bebas wewangian ini sangat lembut. Tidak membuat kulit di daerah sekitar mata saya lecet ataupun perih. Saya sangat menyukai kemasannya - higienis dan mengeluarkan produk dalam jumlah yang pas (tidak berlebihan) tapi sayangnya, saya punya masalah dengan teksturnya karena tidak menyatu dengan make up. Ooops! Sangat mengecewakan!

Erha21 Under Eye Suppressor
Gel tanpa aroma dengan bahan-bahan yang dapat membantu untuk mengurangi kantong mata. Menyerap ke dalam kulit lumayan lama. Dibutuhkan sekitar 2-3 menit untuk produk ini mengering. Saya suka dengan formulanya yang ringan, tidak lengket dan tidak mengiritasi kulit ataupun mata saya.

Erha21 CC5 Cream
Krim yang berwarna putih kekuningan ini mengandung bahan yang membantu untuk mencerahkan tampilan bayangan hitam di bawah mata saya.

Kecantikan tidak datang dengan sendirinya. Kalian bisa saja terlahir cantik tapi untuk mempertahankannya, perlu usaha serta komitmen. Tidak harus menggunakan produk yang harganya jutaan rupiah untuk merawat kulit. Kalian bisa mulai dengan membersihkan dan melembabkan kulit secara teratur, temukan produk yang terjangkau dan tepat untuk jenis kulit kalian dan lihat kemajuannya.

Seberapa penting peranan produk perawatan kulit buat kalian? Pernahkah kalian mencoba salah satu produk yang saya ulas di atas?

----------------------------------------------------------------------------------------------------

See More Pictures

Natasha Milk Cleanser

 Natasha Refreshing Facial Wash
 
Natasha Balancing Skin Toner

Natasha Daily Moisturizer

Natasha Daily Protector Gel

Natasha Night Cream

 Erha21 CC5 Cream

 Erha21 Active Eye Firmer

Erha21 Under Eye Suppressor

Tips

To prolong the shelf life of my skin care products
I put them on a plastic box like this and place it on a fridge

No comments:

Post a Comment