Lazada Indonesia

Thursday, January 9, 2014

The Body Shop Chocomania Body Butter Review + Pictures



Hello DDG, it has been a while I have not written articles. My brother’s wedding, my sister’s birthday, Christmas and a list of others family occasions on December seized my times. Now I am ready for 2014. I know it is a bit late but before I begin with the review, allow me to say Happy New Year to all of you. I hope new year brings us a new spirit and hope… and let's rock 2014!!!

What I have for you in this beginning of new year is The Body Shop Chocomania Body Butter. It is not a new product but the sensation of using it is like being spread by chocolate all over my body and makes me want to taste myself. Therefore, I would like to share my experience and thought about it with you.

Let’s get started…. 

Product Information
According to their website:
“This decadently chocolatey Body Butter gives extra long-lasting hydration. It contains 13 Community Fair Trade ingredients – the most we’ve ever put into one product. It leaves skin sweetly scented, and feeling softer and smoother. Wear it, love it, but don’t eat it.”

Packaging
It is packaged in a dark brown plastic container with a label in the cap. There is a picture of heart shape with melted chocolate adorns the label, makes it looks deluxe and attracts people to buy it.

Texture, Scent and Staying Power
This body butter is beige in color with a creamy and thick consistency. It is quickly absorbed into the skin, leaves skin feel soft and smooth. It claims 48 hours hydration but who wants to have the product for that long on body? I experience it stays put for long time, it moisturizes skin better than any body butters I have ever tried, and does not leave a greasy residue.

It is funny when one day I wore it and passed in front of my mom and she said “What kind of smell is it? Who bakes in the kitchen?”.  I do not really know how to describe it because it has a mix kinda smell, not pure chocolatey scent – if I could say - it is more like a bit of nut, coffee, and chocolate, all mixed together… hmmmm sounds yummy, does not it?

Application
It is recommended to apply this product in almost dry skin immediately after bathing or showering because it works even better in this condition; a condition when pores are opened and the product is still able to lock some of the water still on body and use it to moisture skin. Gently rub the product into skin and allow to sink in before you get dress.

Price
200ml – IDR. 209.000,- 

Pros
  • Great smell 
  • Moisturizes skin better 
  • Softens skin 
  • Stays for long time 
  • Quickly absorbed into skin

Con
  • Nothing

Conclusion
Overall, I have no complains with this product. This is my favorite body butter so far. It is great for very dry or chapped skin and for you who have normal skin, you can use it as well especially in cold weather as our skin tend to dry in that condition. 

Have you ever tried this body butter? Do you feel the same sensation like i do? What do you think about the scent? Leave your comments below ;)

----------------------------------------------------------------------------------------

Read this article in Bahasa

Hello DDG, sudah lumayan lama saya tidak menulis artikel. Pernikahan saudara, ulang tahun adik, Natal dan sederetan acara-acara keluarga lainnya pada bulan Desember menyita waktu saya. Sekarang saya siap untuk 2014. Memang agak telat tapi sebelum saya mulai dengan ulasan kali ini, izinkan saya untuk memberikan selamat, Selamat Tahun Baru untuk kalian semua. Saya harap tahun baru membawa semangat dan harapan baru bagi kita semua.. yuk sama-sama kita guncang tahun 2014!!!

Yang saya punya untuk kalian di awal tahun baru ini adalah The Body Shop Chocomania Body Butter. Ini bukanlah produk baru tetapi sensasi menggunakannya  seperti sedang dilumuri oleh cokelat di seluruh tubuh saya dan membuat saya ingin mencicipi diri sendiri. Oleh karena itu, saya ingin berbagi pengalaman dan opini saya mengenai produk ini dengan kalian.

Yuk kita mulai...

Informasi Produk
Menurut situs web mereka:
"Body Butter cokelat ini memberikan kelembaban yang sangat tahan lama. Berisi 13 bahan Community Fair Trade - terbanyak yang pernah kita masukkan ke dalam satu produk. Ini membuat kulit wangi, serta terasa lebih lembut dan halus. Pakailah, cintailah, tapi jangan memakannya."

Kemasan
Dikemas dalam wadah plastik berwarna cokelat tua dengan label pada tutupnya. Ada gambar berbentuk hati dengan cokelat meleleh menghiasi label, membuat kemasannya terlihat mewah dan menarik orang untuk membeli.

Teksture, Aroma dan Tahan Lama.
Body butter ini berwarna cokelat muda dengan formula yang krimi dan tebal. Sangat cepat terserap ke dalam kulit, membuat kulit terasa lembut dan halus. Produk ini mengklaim kelembaban selama 48 jam tetapi siapa yang mau membiarkan krim selama itu menempel pada tubuh? Saya merasakan produk ini menempel untuk jangka waktu yang lama, melembabkan kulit lebih baik daripada body butter lainnya yang saya pernah saya coba, dan tidak lengket.

Cara Pemakaian
Disarankan untuk memakai produk pada kulit yang hampir kering segera setelah mandi karena ia bekerja lebih baik pada kondisi ini; kondisi di mana pori-pori terbuka dan produk masih dapat mengunci sebagian air yang masih tersisa pada tubuh dan menggunakannya untuk melembaban kulit. Gosok produk dengan lembut dan biarkan meresap ke dalam kulit sebelum kamu berpakaian.

Lucunya ketika suatu hari saya memakai krim ini dan lewat di depan mami saya, dia bilang "Bau apa ya? Siapa yang lagi masak kue di dapur?". Saya tidak tahu bagaimana menjelaskannya karena produk ini memiliki aroma campuran, tidak murni bau cokelat - kalau saya bisa bilang - baunya lebih seperti sedikit ada aroma kacang, kopi, dan cokelat, semua dicampur jadi satu ... hmmmm kedengarannya enak bukan?

Harga
200ml - IDR. 209.000,- 

Pro
  • Wanginya enak
  • Bekerja melembabkan kulit dengan sangat baik
  • Melembutkan kulit
  • Tahan lama
  • Cepat terserap ke dalam kulit 


Kontra
  • Tidak ada

Kesimpulan
Secara keseluruhan, saya tidak ada keluhan mengenai produk ini. Sejauh ini, ini adalah body butter kesukaan saya. Sangat bagus untuk kulit yang sangat kering ataupun yang pecah-pecah dan bagi kamu yang memiliki kulit normal, kamu bisa juga menggunakannya terutama pada cuaca dingin karena kulit kita cenderung kering pada kondisi tersebut.

Pernahkan kamu mencoba body butter ini? Apakah kamu merasakan sensasi yang sama seperti yang saya rasakan? Bagaimana aromanya menurutmu? Tinggalkan komentar kamu di bawah ini ;)

----------------------------------------------------------------------------------------

See More Pictures






No comments:

Post a Comment