Lazada Indonesia

Sunday, November 17, 2013

The Body Shop Mango Body Butter Review + Pictures


Who can not live without body butter? Wow… okay…. I can not live without it as well…. My body skin is super dry and there is no reason to leave it in my skin regimen, it is my super power to beat the dryness. One of my favorite products is The Body Shop Mango Body Butter. It is a yellow cream which contains cocoa butter, mango seed oil and sweet almond oil to help repair skin's moisture.

From the ingredient and the orangey color of the jar, we got a clue that this cream smells like mangoes. YUP it is…. Althought I prefer The Body Shop Vitamin E Body Butter’s scent, this one also smells yummy, sweet, fresh, irresistible, makes you want to taste it and stays all day – which is a plus value if you forget to wear deodorant or perfume hahhahhaa…

This product packaged in an eye catching colored plastic jar. The packaging is travel friendly, it comes in small size 50ml and regular size 200ml. You can choose which size that you need. I bought the regular and travel size as well because I like to bring it everywhere I go. 

Besides for body, i also use this cream as a hand cream. I apply it after bathing day and night and with a bit of rubbing this cream will be fully absorbed into the skin. It super moisturizes and changes the appearance of my skin. I am very wasteful in using this product, the 50ml is easily finished only in a few days. Even sometimes the cream is dipped into my nails when I take it out, I still love it…

The mini size costs IDR 69.000,- while the 200ml size costs IDR 179.000,-. I think this product is worth the money to pamper your skin with its super ingredients.

Pros 
  • Makes the skin soft, smooth and even glowing
  • Super exotic scent
  • Super hydrating
  • Travel friendly 

Con  
  • Nothing

Overall, The Body Shop Mango Body Butter is heavenly a blast for super dry skin like mine…. If you have a normal skin, you may not like the greasiness feeling that left in the skin especially if you wear it during the sunny day.

Have you tried this body butter? What do you think about its scent and formula? Does its super power work in your skin? Do not hesitate to comment ;)

---------------------------------------------------------------------------------------
Read This Article in Bahasa


Siapa yang gak bisa hidup tanpa mentega tubuh? Oops sorry salah - body butter maksudnya hahahhaahaha...  Wow ... oke .... Saya gak bisa hidup tanpa itu juga .... Kulit tubuh saya super kering dan gak ada alasan untuk meninggalkan produk ini pada ritual rutin perawatan tubuh saya, ini adalah kekuatan super saya untuk mengalahkan kekeringan. Salah satu produk favorit saya adalah The Body Shop Mango Body Butter. Krim kuning yang mengandung cocoa butter, minyak biji mangga dan minyak almond untuk membantu memperbaiki kelembaban kulit.

Dari bahan dan warna oranye wadahnya, kita dapat petunjuk bahwa krim ini beraroma seperti mangga. Yup benar.... Walaupun saya lebih suka aroma The Body Shop Vitamin E Body Butter, krim ini baunya gak kalah enak, manis, segar, gak bisa ditolak, buat kamu pengen nyicipin dan lengket sepanjang hari - yang merupakan nilai plus jika kamu lupa memakai deodorant atau parfum hahhahhaa ...

Produk ini dikemas dalam wadah plastik berwarna menarik. Kemasannya mudah dibawa saat travelling, tersedia ukuran kecil 50ml dan ukuran sedang 200ml. Kamu bisa memilih ukuran sesuai kebutuhan. Saya beli ukuran sedang dan yang travel karena saya suka membawanya kemanapun saya pergi.

Selain untuk tubuh, saya juga menggunakan produk ini sebagai krim tangan. Saya memakainya setelah mandi pada siang dan malam hari dan dengan sedikit digosok krim ini akan sepenuhnya terserap ke dalam kulit. Super melembabkan dan merubah penampilan kulit saya. Saya sangat boros memakai produk ini, 50ml gampang habis hanya dalam beberapa hari. Meskipun kadang-kadang krim suka masuk ke dalam kuku ketika saya mengambilnya, saya tetap menyukainya ...

Ukuran mini harganya Rp 69.000,- dan yang 200 ml Rp 179,000,-. Menurut saya membeli produk ini tidak menyianyiakan uang untuk memanjakan kulit kamu dengan bahan-bahan supernya.

Pro
  • Membuat kulit lembut, halus dan bahkan mengkilat
  • Aroma super eksotis
  • Super melembabkan
  • Mudah dibawa saat travelling

Kontra
  • Nggak ada

Secara keseluruhan, The Body Shop Mango Body Butter merupakan kenikmatan surgawi untuk kulit super kering seperti kulit saya .... Kalau kamu memiliki kulit normal, mungkin gak suka sama rasa "berminyak" di kulit terutama jika kamu memakainya pada siang hari yang panas. 


Pernahkah kamu mencoba body butter ini? Apa pendapat kamu mengenai aroma dan formulanya? Apakah kekuatan supernya bekerja pada kulit kamu? Jangan ragu untuk berkomentar ;)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

See More Pictures 





No comments:

Post a Comment